piątek, 28 grudnia 2012

Zaklęci w czasie (Audrey Niffenegger)


Czy można liczyć na normalność człowiek, który jest niewolnikiem własnego ciała, a przede wszystkim nagłych podróży w czasie?


Zaklęci w czasie
Inne tłumaczenia tytułu: Żona podróżnika w czasie, Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie
Tytuł oryginału: The Time Traveler's Wife
Autor: Audrey Niffenegger
Przełożyła: Katarzyna Malita
Wydawnictwo Nowa Proza (Warszawa 2009)
Cena: 39zł
Liczba stron:  638


Kilka słów o autorce:
Amerykańska pisarka i plastyczka urodzona w czerwcu 1963 roku. Mieszka w Chicago. Wykłada w koledżu Columbia College Chicago, jest członkiem-założycielem literacko-artystycznej grupy T3 (Text 3)


Clare, urocza studentka sztuk pięknych i Henry, niekonwencjonalny bibliotekarz, spotkali się po raz pierwszy, gdy ona miała sześć lat, a on trzydzieści sześć. Kiedy Clare skończyła dwadzieścia trzy, a Henry trzydzieści jeden - zostali małżeństwem. Choć wydaje się to niemożliwe, jednak jest prawdziwe. Henry bowiem to jedna z pierwszych osób na świecie, u których wykryto rzadkie zaburzenie genetyczne: od czasu do czasu jego biologiczny zegar uruchamia się na nowo i Henry przemieszcza się w czasie. Znika nieoczekiwanie, pozostawiając po sobie tylko stosik ubrań. Nigdy nie wie, gdzie się znajdzie i jaka będzie otaczająca go rzeczywistość. Odmierzając swoją miłość kolejnymi spotkaniami, oboje za wszelką cenę próbują wieść normalne życie.



Moja recenzja:
Książka jest niesamowicie urzekająca.
Na stronach powieści znajdujemy ogromne pokłady emocji: miłości, zazdrości, strachu i tęsknoty.
Niczego nie jesteśmy pewni.
Powieść mnie wciągnęła. Chciałam szybko przebić się przez informacje, emocje, zdarzenia.
Chciałam wiedzieć wszystko natychmiast!
I może to właśnie moja zachłanność mnie zgubiła.
Zjadałam kolejne wyrazy i litery przejmując na siebie emocje bohaterów.
I w połowie powieści nagle straciłam zapał.
Wszystko stało się oczywiste, wiadome.
Bohater przenoszący się w czasie zdradzał przyszłość więc nic nie było zaskoczeniem.
Jedynie wydarzenia ostatnich stron (mimo, że również była o nich mowa wcześniej) znów mnie poruszyły jak   pierwsze zdania powieści..
Oczywiście mimo wszystko polecam!
Polecam również rozkoszować się każdą stroną i każdym zdaniem.
Nie ma się gdzie spieszyć.

Na podstawie powieści nakręcono film w którym w rolach głównych występują Eric Bana i Rachel McAdams.
Filmu jeszcze nie widziałam, ale planuję braki tego rodzaju nadrabiać z początkiem Nowego Roku.


Nasza miłość była dla mnie nicią, dzięki której udało mi się przejść przez labirynt życia; siatką rozciągniętą pod chodzącym po linie człowiekiem, jedyną rzeczą w tym moim dziwnym życiu, której mogłem zaufać. Dziś wieczór czuję, że moja miłość do Ciebie jest mocniejsza niż ja sam, pozostanie tu po mnie i otuli Cię jak miękki pled.

2 komentarze:

  1. Znam :) Piękna opowieść o wyrozumiałej kobicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taaaakkk...
    Znaleźć tak wyrozumiałą kobietę to cud :D

    OdpowiedzUsuń