piątek, 11 stycznia 2013

Lustrzane odbicie (Audrey Niffengger) + KONKURS


"Elspeth miała wrażenie, że znalazła się na progu przełomu. Od jakiegoś czasu bardzo poważnie zastanawiała się nad straszeniem. Istnieje pewna równowaga między jego estetyczną i praktyczną stroną."

Autorka "Zaklętych w czasie" tym razem o śmierci, strachu, miłości i życiu.



Lustrzane odbicie
Autor: Audrey Niffengger
Przełożył: Grzegorz Komerski
Tytuł oryginału: Her Fearful Symmetry
Wydawca: Wydawnictwo Nowa Proza (Wrzesień 2010)
Cena: 39,99zł
Liczba stron: 522


Po oszałamiającym sukcesie bestsellerowej "Żony podróżnika w czasie", Audrey Niffenegger powraca z "Lustrzanym odbiciem", niepokojącą opowieścią o skomplikowanej miłości, tożsamości i rywalizacji pomiędzy bliźniętami. Powieść rozpoczyna się śmiercią Elspeth Noblin, która zapisuje swoje londyńskie mieszkanie swym siostrzenicom - bliźniaczkom. Te dwudziestoletnie, niedoświadczone dziewczyny, chętnie przeprowadzają się do Anglii, by przymierzyć się do nowego życia, tak samo jak przymierzają swoje identyczne stroje. Zabytkowy cmentarz Highgate - obok którego stoi dom Elspeth - służy za znakomite tło, na którym siostry wplątują się w losy swych sąsiadów: dawnego partnera Elspeth, Roberta, Martina, chorego na agorafobię specjalisty od krzyżówek Martina i ducha Elspeth, która rozpaczliwie próbuje się odnaleźć w swym nowym "życiu po życiu". 


Moja recenzja:

Po przeczytaniu Zaklętych w czasie postanowiłam zmierzyć się z inną powieścią autorki.
Nie stawiałam książce żadnych oczekiwań.
W książce znalazłam niesamowicie opisaną historię dwóch sióstr bliźniaczek. Jako jedynaczka mogłam zrozumieć trudne, dziwne a i wyjątkowe relacje łączące rodzeństwo.
Z całą pewnością książka mnie zaskoczyła.
Przez pierwsze strony brnęłam z trudem, a w pewnym momencie nagle poczułam rytm książki i podążałam za nim.
Książka jest niesamowita i podoba mi się o wiele bardziej niż "Zaklęci w czasie".
Autorka wodzi nas za nos, wystawia język i kpi z nas obracając fabułę o 180 stopni.

Koniec końców jesteśmy zdruzgotani, nie rozumiemy.. ale jesteśmy zadowoleni, że książka wpadła nam w ręce :)

Polecam!

_____________________________________________________________________________

K O N K U R S

Do wygrania egzemplarz powieści Audrey Niffenegger "Lustrzane odbicie".
Aby zdobyć zestaw wystarczy wykazać się kreatywnością i odpowiedzieć na jedno proste pytanie:

"Gdybyś mogła/mógł na jeden dzień zostać duchem i spędzić czas z jedną osobą (może to być postać historyczna lub osoba współczesna) to kto by to był? I dlaczego?"

Nagrodę dostanie osoba, która jest fanem bloga na facebooku a także osoba, która  najbardziej kreatywnie i przekonywająco odpowie na pytanie. W przypadku wątpliwości zwycięzcę wytypuję drogą losowania.

Odpowiedzi proszę wysyłać na adres oceniane@interia.pl do 21 stycznia, do godziny 23:59.
W tytule wiadomości proszę wpisać "Konkurs - Lustrzane odbicie"
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w ciągu kilku dni od zakończenia konkursu na blogu oraz na facebooku, a także poinformowani drogą mailową.

Życzę powodzenia! :)


3 komentarze:

  1. Przyznaje, zapoznałem się jedynie z fragmentami, ale i tak zrobiły pozytywne wrażenie. Tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy konkurs :)
    Biorę udział!

    OdpowiedzUsuń
  3. A najbardziej nieoczekiwane jest zakończenie. Czytelnik niby się go domyśla, ale nie chce dopuścić takiej ewentualności. Boi się że to może się wydarzyć. Z resztą zapraszam do siebie, tam napisałam więcej. http://domodnaleziony.blogspot.com/2013/07/lustrzane-odbicie-i-sonce.html

    OdpowiedzUsuń